WRR Buat Hal Pulak !!

Mesti korang tertanya-tanya,
WRR tu apa sebenarnya,
Hehe..aku gelak dengan selamba,
Tu no moto kapcai aku la.

Nombor cantik tak mampu aku beli,
Guna saja apa JPJ bagi,
Janji moto kapcai ada nombor sendiri,
Berdesup atas jalan, tak dak sapa peduli.

Dah 2,3 hari aku usya,
Angin tayar selalu tak ada,
Bila nak jalan kena isi pula,
Tayarnya botak, bunga tak ada (ni bunga tayar ye..).

Pi bengkel nak tukar baru,
"Aiyaa tayar manyak botak" tauke kedai kata,
Hanya sengeh yang aku mampu,
Tak payah habaq la tauke, ingat aku buta (aiyaa..kalu tak botak, takde la aku nak pi tukar).

::http://www.michelin.com/::

Tauke tanya nak tayar apa?
Aku kata bagi la tayar yang kuat cengkamannya,
Jenama Michelin menjadi cadangannya,
Aku tengok, ok la, pasang saja.

Fikir balik minyak enjin pun dah lama,
Apa kata tukarlah juga,
Owh, tambah lagi satu benda,
Bertambah la duit nak kena belanja.

Bagi moto kapcai 4 lejang,
Minyak Motul 5100 (4T) aku cadang,
Untuk prestasi yang lebih memberangsang,
Sesapa rasa ada yang lebih baik, bolehlah cadang.

Lepas siap, berambuslah aku,
Oihh..masyuk jugak tayar baru,
Lebih syok dari Duro yang aku guna dulu,
Tapi poket, tinggallah debu (alahai...melayang lagi duit den).


Rungutan Sang Cengkerik: Moto Kapcai Je..Ada Hati Nak Pakai Michelin..haishhh..!! ...(^_^) 

16 comments:

محمد شهريل القنيطري said...

amboi siap berpantun lgi..hahaha suka yg pantun terakhir tu!!

si robot comel said...

mesti tgk poket keluar rama-rama kan? Haha

Mr. Jagung said...

محمد شهريل القنيطري:
haha..tapi saya xsuka yg last tu..kena catu makan neh..haha

si robot comel:
rama2 pon dah xsudi masok poket saya..keh3..

azie namico said...

kekeke , pantun eh ? dasat !

jaakechik said...

upload la wwr tu nak tgk jugak

Mr. Jagung said...

azie namico:
bukan pantun la..cerita berkait je..ohoho

jaakechik:
kapcai burok ja..beli harley davidsan nati saya upload la..ohoho

Eein Azryn said...

Hehe. Siap berpantun lagi dia.

Mr. Jagung said...

Eein Azryn:
bukan pantun..tapi cerita berkait..hehehe..=)

P#eoniX said...

nice one...n'way singgah sineh n salam kenal...

Mr. Jagung said...

P#eoniX:
tenkiu singgah..n salam kenal juga..=)

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

uikss...bahaya tuh...seb baik dah tuka...:)

Mr. Jagung said...

YaYaNsMuM a.k.a YM:
hehe..a'ah..terpaksa la tukar..demi keselamatan..=)

CikMunBlogger said...

hehe . agak agak motor kapcai tuu jual , berapa riban boleh amik ? huhu . macam ade duit pulak nak beli :p

Mr. Jagung said...

CikMunBlogger:
ini kapcai wa tak jual ma..ada sentimental value ma...haha

Fatim said...

biasa lah,
kita kena selalu
service apa2 jnis kenderaan pon..

nnti tayarnye brmasalah sih ;p

syiela said...

hahahahaha tauke kedai pulak nak di marahnya