Celoteh 22: Ini Saja Yang Aku Mampu !!


Semangat aku berkobar sakan,
Bukan semangat nak turun ke jalanan,
Jadi, apakah punca aku meroyan?
Tunggu sekejap aku “story” kan.

Sebenarnya aku nak balik kampung,
Semangat berkobar, tak sabar sangat,
Tengah mengemas, beg dah kembung,
Banyak sangatkah barang nak sumbat?

Puas aku susun sana sini,
Terpaksa juga aku fikir kembali,
Mungkinkah ada cara lain lagi,
Pening kepala aku memikir strategi.

Otak aku hanya fikir satu,
Cara mudah, menjimatkan masa,
Hidupkan motor, bawa laju-laju,
Menuju pekan, beli beg baru la (kan senang).

Dalam dompet, habuk menguasa,
Duit pula, 2, 3 keping saja,
Mula memikir nak beli kat mana,
Yang jual beg murah-murah saja.

Econsave saja harapan aku,
Nak beli kat tempat lain kompem tak mampu,
Masuk saja, terus berjalan laju,
Ke kawasan beg aku menuju.

Belek-belek ambil syarat saja,
Cari kot-kot ada “defect” kat situ,
Tengok harga, tersenyum suka,
Owh, harga dia memang aku mampu.

Jenama pula tak payah cerita,
Kompem tak ada orang kaya inginkannya,
Sudah semestinya “Made in China”,
Tapi ada aku kisah atau pedulikannya.

::Nilah Beg Murah Tapi Bermakna Yang Aku Beli Seamalam::

Semangat nak balik kampung berkobar-kobar neh..tapi tiket tak beli lagi..owh tidak, tiket tren katil punya dah abes...ooo...TIDAKK...bila sebenarnya aku nak balik neh??...hermm....(T_T)..


Rungutan Sang Cengkerik: Balik Kampung..HoHoHo..Balik Kampung...=)  


6 comments:

Cha_Haya said...

welcome home!!! waaaaaaaa bestnya blik kg!! singgah jitqa okeh! leh mkn cucoq kodok sesama! kih2..

*semoga selamat sepanjang perjalanan.. ^_^

iEdA said...

gulung lah bj2 2...kompom muat pnya...hehe...safe journey ^_^

+kasih+ said...

Sabo jellah... bersemangat bukan maen tp tiket x beli lg... En.Jagung nie sebenarnya nak balik biler??? ish.. ish...
xpe.. xpe.. yg penting semangat tu... InsyaAllah ade lg tiket tu... hehehe... semoga dipermudahkan segala urusan...

♥ Cik EylaDiLLa ♥ said...

alahaii si jagung
bawak saje barang yg penting
jangan pening2
meyhh lepak sama
sambil mkn jagung bakar
hehe !

Sis AI said...

Amboi.. Kemain lg bro beli beg Made In China, haha! Tp btullah, pduli apa. Yg pnting brguna utk kita. Cuma, jaga extra care la yer.. Apapun, smoga prjalanan bro slamat!

FEDO said...

Bwa yg asas je bh. He2