Celoteh 4: Kontest- Dia Dihatiku, Dia Idamanku



ASSALAMUALAIKUM dan Salam Sejahtera,

Aku rasa "contest" ni cam menarik ja..so nak join lah. Aku tak de la memilih sangat, tapi masih la ada ciri-ciri yang diingini kan..hehe..semua ciri-ciri tu dah dirangkumkan dalam pantun tak serupa pantu kat bawah..hehe..baca jangan tak baca..(^_^)..

::Sapa nak join klik kat banner ye::


Si dia yang kucari,
Telah pun berdiri,
Di sisi hatiku ini,
Cuma waktu belum mengizini.

Keistimewaan yang ada padamu,
Yang telah menarik hati ini,
Bukan hanya pada rupa parasmu,
Tapi juga nilai dihati (baik hati).

Lemah lembut langkahmu,
Sopan tutur katamu,
Senyum sentiasa terukir dibibirmu,
Tanpa sikit pun rasa jemu.

Penyabar sungguh peribadimu,
Bila SMS tidak bertamu,
Kerana aku khusyuk melawan musuhku,
Di dunia maya dan siberku (bila main game x ingat dunia).

Aku insan yang serba kekurangan,
Aku ingin kau mengimbanginya,
Bila bersama, sempurnalah gabungan,
Saling melengkapi  itulah matlamatnya.

Menghormati ibu bapa penting sekali,
Barulah hidup penuh aman bahagia,
Supaya kita bahagia di dunia sini,
Dan juga bahagia di akhirat sana.


Rungutan Sang Cengkerik: Sabar sebaagian daripada iman...=)


4 comments:

Sis AI said...

Ambooooiiii... Wakaka! Jiwang ni! Layaaan! InsyaAllah bro [Bro ke jagung ni? Wakaka!] akn jumpa calon yg btul2 layak kat hati bro.. Chill ke, rileks je.. :)

Si Jagung said...

Yup..walaupun muka ganas..tapi ati ada taman..haha~

+kasih+ said...

InsyaAllah... bila sampai masanye pasti akan bertemu jua...

Si Jagung said...

@+kasih+ :
haha..insyaallah..=)